Zarząd Spółdzielni Budowlano – Mieszkaniowej „MERKURY”
ogłasza konkurs na stanowisko
Głównego księgowego
1. Wymagania:
- min. 3 – letnie doświadczenie na stanowisku Głównej Księgowej/Głównego Księgowego lub Zastępcy Głównego Księgowego
- znajomość zagadnień księgowych związanych z funkcjonowaniem spółdzielni mieszkaniowych
- wykształcenie wyższe ekonomiczne
- dobra znajomość obsługi komputera w zakresie programu ZSI Papirus, Płatnik, MS Office
- doskonała znajomość przepisów z zakresu rachunkowości i finansów
- praktyczna i teoretyczna wiedza z zakresu rozliczania podatków
- znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,
- komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa,
- umiejętność współpracy z zespołami ludzkimi
2. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego
- prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,
- nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów,
- opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata,
- bieżące analizowanie wykonania planu,
- dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,
- prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
- sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,
- nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
- nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustrator, audytorzy i inne),
- przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,
- współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
- prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur wewnątrz działu księgowości,
- bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w Spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
- opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
3. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe
- kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w sekretariacie Spółdzielni w terminie do 10 lutego 2025 r. do godz. 18.00
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami.
Niniejsze ogłoszenie zostało opublikowane również w portalu pracuj.pl