Zarząd Spółdzielni Budowlano – Mieszkaniowej „MERKURY”
ogłasza konkurs na stanowisko
Głównego księgowego
1. Wymagania:
– min. 3 – letnie doświadczenie na stanowisku Głównej Księgowej/Głównego Księgowego lub Zastępcy Głównego Księgowego
– znajomość zagadnień księgowych związanych z funkcjonowaniem spółdzielni mieszkaniowych
– wykształcenie wyższe ekonomiczne
– dobra znajomość obsługi komputera w zakresie programu ZSI Papirus, Płatnik, MS Office
– doskonała znajomość przepisów z zakresu rachunkowości i finansów
– praktyczna i teoretyczna wiedza z zakresu rozliczania podatków
– znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,
– komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa,
– umiejętność współpracy z zespołami ludzkimi
2. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego
– prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,
– nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
– sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów,
– opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata,
– bieżące analizowanie wykonania planu,
– dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
– dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
– nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,
– prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
– sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,
– nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
– nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
– współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustrator, audytorzy i inne),
– przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,
– współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
– prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur wewnątrz działu księgowości,
– bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w Spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
– opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem,
– wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
3. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
– CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
– kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe
– kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,
– oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe,
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w sekretariacie Spółdzielni w terminie do 10 lutego 2025 r. do godz. 18.00
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami.
Niniejsze ogłoszenie zostało opublikowane również w portalu pracuj.pl