Aktualności

Opinia prawna w sprawie członkostwa po wyodrębnieniu ostatniego lokalu w nieruchomości spółdzielczej

Informacja nt. rozstrzygnięcia konkursu na Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych

Informujemy, że w wyniku ogłoszonego przez Radę Nadzorczą konkursu na Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych na stanowisko to wybrana została Pani Teresa Konowska, posiadająca wieloletnie doświadczenie w pracy w zarządach spółdzielni mieszkaniowych. Swoje obowiązki objęła z dniem 1 listopada 2024 r.

Jednocześnie Rada Nadzorcza pragnie podziękować Panu Andrzejowi Rogalskiemu za dotychczasową pracę na tym stanowisku oraz pozostajemy w przekonaniu, że do końca 2024 r. sprawnie i w sposób profesjonalny wprowadzi Panią Teresę Konowską w przypisany jej zakres obowiązków.

Informacja nt. Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 21.10.2024 r.

Informacja z posiedzenia Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniu 28.10.2024 r. zwołanego w trybie pilnym

  1. Ustalono, że Zarząd, w oddzielnym komunikacie, przedstawi stanowisko w sprawie Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 21.10.2024 r. oraz indywidualnie poinformuje osoby z nieruchomości, gdzie wyodrębniona została własność wszystkich lokali, o ich statusie członkowskim.  
  2. Ustalono wstępny termin zwołania kolejnego Walnego Zgromadzenia na styczeń 2025 r.
  3. Zarząd przedstawił stanowisko w sprawie kworum przy podejmowaniu uchwał przez Radę Nadzorczą, z którego wynika, że w obecnym czteroosobowym składzie nie może ona podejmować prawomocnych uchwał. Uzupełnienie składu Rady Nadzorczej znajdzie się w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia.
  4. Omówiono wnioski dotyczące nieuprawnionego wykorzystania przez członka Rady Nadzorczej adresu e-mail oraz adresu domowego przy rozpowszechnianiu informacjo
  5. Ustalono terminy dyżurów członków Rady Nadzorczej na listopad i grudzień 2024 r. oraz termin kolejnego posiedzenia Rady Nadzorczej na 18.11.2024 r.

Informacja z posiedzeń Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniach 7.10.2024 r. oraz 14.10.2024 r. (kontynuacja)

Informacja z posiedzeń Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniach 7.10.2024 r. oraz 14.10.2024 r. (kontynuacja)

  1. Przedstawiony został plan działań Rady Nadzorczej oraz jej komisji stałych do końca kadencji 2022-2025 wraz z harmonogramem realizacji tych działań.
  2. Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę w sprawie lokowania posiadanych przez SBM „Merkury” środków pieniężnych w instrumenty finansowe niegwarantujące zwrotu wniesionego kapitału. Uchwała służy ochronie kapitału Spółdzielni.
  3. Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę w sprawie wyboru Wiceprezesa Zarządu SBM „Merkury” ds. organizacyjno-eksploatacyjnych.
  4. Zarząd poinformował o otrzymanym pozwie dotyczącego uchwał nr 5/2024, 6/2024
    i 7/2024 Walnego Zgromadzenia SBM „Merkury” z dnia 17.06.2024 r. w sprawie odwołania członków Rady Nadzorczej.
  5. Omówiono przygotowania do Walnego Zgromadzenia SBM „Merkury” w dniu 21.10.2024 r., w tym w kontekście prezentacji Rady Nadzorczej dotyczącej kierunku zmian organizacyjnych w Spółdzielni.
  6. Pani Magdalena Hermanowska poinformowała, że w dniu 8.10.2024 r. Pan Wojciech Grabowski złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej.

Przed posiedzeniem Rady Nadzorczej odbyły się spotkania obu komisji stałych Rady Nadzorczej, podczas których zatwierdzono harmonogramy realizacji ich działań.

Dembego/Zaruby - wyniki uchwały w sprawie zarządu nieruchomością wspólną

Informacja dotycząca rozliczenia kosztów oraz transakcji sprzedaży inwestycji Sikorskiego

Szanowni Państwo.

W związku z wnioskami Członków, do protokołu i uchwał z Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dniu 17.06.2024 r. została dołączona informacja dotycząca rozliczenia kosztów oraz transakcji sprzedaży inwestycji Sikorskiego, która była prezentowana podczas Walnego Zgromadzenia. 

Informacja ta jest dostępna po zalogowaniu w zakładce Dokumenty - Organy Spółdzielni

Informacja z posiedzenia Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniu 16/09/2024 r.

  1. P. Wojciech Grabowski poinformował, że w dniu 12/09/2024 r. p. Krzysztof Sobiech złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej.
  2. Rada Nadzorcza odwołała p. Wojciecha Grabowskiego z funkcji Przewodniczącego. Zgodnie z par. 7 Regulaminu działania Rady Nadzorczej, jego obowiązki przejęła Wiceprzewodnicząca Magdalena Hermanowska.
  3. Rekrutacja na stanowisko Wiceprezesa ds. organizacyjno-eksploatacyjnych. Wpłynęło 30 aplikacji, 5 kandydatów wybrano do kolejnego etapu rekrutacji – spotkań indywidualnych.
  4. Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o powołaniu p. Andrzeja Rogalskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych na czas określony od 1/10/2024 r. do 31/12/2024 r.
  5. Zarząd oraz Główna Księgowa przedstawili informację o wykonaniu planu i wynikach finansowych za I półrocze 2024 r.
  6. Zarząd poinformował o otrzymanym pozwie o stwierdzenie nieważności uchwały nr 3/2024 Walnego Zgromadzenia z dnia 17/06/2024 r. w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023.
  7. Rada Nadzorcza podjęła decyzję o wystąpieniu do Zarządu z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w celu uzupełnienia składu Rady Nadzorczej oraz zmiany uchwały nr 3/2024 Walnego Zgromadzenia z dnia 17/06/2024 r. w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023.

 

Szczegółowe informacje zostaną zamieszczone w protokole posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 16/09/2024 r.

Przed posiedzeniem Rady Nadzorczej odbyły się spotkania obu komisji stałych Rady Nadzorczej, gdzie zatwierdzono ich plany. Komisje są integralną częścią Rady Nadzorczej, dlatego wyniki ich prac będą komunikowane Spółdzielcom.

 

                                                                                                           

KEN 21 - Pomieszczenie do wynajęcia

SBM Merkury informuje, że w budynku przy Al KEN 21 posiada do wynajęcia pomieszczenie zlokalizowane na V piętrze.

Pomieszczenie ma powierzchnię użytkową 35,16 m2 natomiast powierzchnia po obrysie podłogi wynosi 39,38 m2. Część pomieszczenia ma wysokość 1,79 m.

Pomieszczenie jest wyposażone w węzeł sanitarny.

Uwaga - winda kończy bieg na piętrze 4.

Osoby zainteresowane wynajęciem prosimy o kontakt ze spółdzielnią: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 643 90 67.

W przypadku pytań technicznych prosimy o kontakt z administratorem budynku Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 506 098 665.

Dyżury Rady Nadzorczej

Informujemy o możliwości kontaktu z członkami Rady Nadzorczej SBM Merkury w trakcie pełnionych dyżurów.

Szczegółowe informacje nt dyżurów Rady Nadzorczej są dostępne w zakładce O spółdzielni/Rada Nadzorcza

Piotra Skargi 11 parking naziemny - Stanowisko Urzędu m.st. Warszawy w sprawie przekształcenia wieczystego użytkowania gruntu

Stanowisko Dzielnicy Ursynów w sprawie wypłaty odszkodowania za działkę stanowiącą część ul. Na Przyzbie

Zarządzanie nieruchomościami

SBM Merkury oferuje usługi z zakresu kompleksowego zarządzania nieruchomościami wspólnot i spółdzielni mieskzaniowych przy wykorzystaniu personelu SBM Merkury i firm wpółpracjących.
Szczegółowe informacje mozna uzysklać pod nr telefonu 22 641 09 01 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacja w sprawie modułu E-usługi

Informujemy, że SBM Merkury wdrożyła moduł E-usługi umożliwiający podgląd stanu konta opłat eksploatacyjnych oraz dokumentów organów Spółdzielni publikowanych na stronie internetowej (dla członków SBM Merkury).
W związku z powyższym w biurze Spółdzielni przy Al. KEN 24 w Warszawie (Dział Członkowski, pokój nr 6) można odebrać login i hasło do ww. systemu.
Loginy i hasła będą wydawane wyłącznie właścicielom lokali po weryfikacji danych osobowych z dokumentem tożsamości.