aktualności​

  • All Posts
  • Aktualności

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 20 października 2025 r. Rada Nadzorcza przyjęła protokół nr 13/2025 z posiedzenia w dniu 26.09.2025 r. Wobec dokonania pozytywnej oceny pracy p. Grzegorza Sawickiego, zatrudnionego na stanowisku wiceprezesa Zarządu ds. eksploatacyjno-technicznych na czas określony, który upływa z dniem 31.10.2025 r., Rada Nadzorcza „Merkury” podjęła uchwałę nr 32/2025 w sprawie przedłużenia stosunku pracy p. Grzegorza Sawickiego na tym samym stanowisku na czas nieokreślony. Prezes Magdalena Hermanowska przedstawiła prezentację zawierającą szczegółowe informacje nt. realizacji planu wykonania korekt finansowo-księgowych dotyczących wyodrębnionych wspólnot mieszkaniowych. Rada przyjęła informacje przekazane przez Zarząd nt. wyników inwentaryzacji majątku SBM „Merkury” oraz wykonania planu gospodarczego w pierwszym półroczu 2025 r. Rada przedstawiła Zarządowi wyniki przeprowadzonej przez Radę kontroli projektu i wykonania mikroinstalacji fotowoltaicznej współfinansowanej z grantów Odnawialnych Źródeł Energii (OZE). Rady przyjęła projekt prezentacji Sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej w 2024 r. przygotowany na Walne Zgromadzenie. Sekretarz Ewa Wieczorek podsumowała prowadzony przez siebie rejestr,...

Jak zalogować się do Internetowego Panelu Członkowskiego i e-BOK? Sprawdź, z którego systemu powinieneś skorzystać! Na naszej stronie internetowej dostępne są dwa niezależne systemy online, które służą różnym celom: Internetowy Panel Członkowski (IPC) – dla członków Spółdzielni To system przeznaczony wyłącznie dla członków Spółdzielni. Po zalogowaniu się do IPC uzyskasz dostęp uchwał i protokołów organów Spółdzielni, wyników lustracji itp. Logowanie: Aby zalogować się do Internetowego Panelu Członkowskiego, kliknij w poniższy link: Internetowy Panel Członkowski – logowanie lub wybierz w menu głównym LOGOWANIE/INTERNETOWY PANEL CZŁONKOWSKI – LOGOWANIE Aby uzyskać dostęp do tej części należy kliknąć na przycisk: „ZAREJESTRUJ” Po kliknięciu pojawi się strona z linkiem do Formularza rejestracji konta Internetowego Panelu Członkowskiego Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej „Merkury”, który jest dostępny również w zakładce Formularze i wnioski – SBM Merkury. Zdjęcie lub skan wypełnionego formularza należy przesłać na adres: rejestracja@sbm-merkury.pl lub zanieść do Spółdzielni osobiście. Następnie po pozytywnej weryfikacji formularza oraz danych osobowych, na wskazany...

Z A W I A D O M I E N I E o zmianie porządku obrad WALNEGO ZGROMADZENIA na dzień 22.10.2025 r. godz. 1700 w sali im. Stanisława Wojciechowskiego nr 403, IV piętro, ul. Jasna 1 w Warszawie w budynku Krajowej Rady Spółdzielczej. Stosownie do treści par. 47 ust. 1 Statutu SBM „Merkury” projekty uchwał, w tym uchwał przygotowanych w wyniku żądań Członków, zostały wyłożone w siedzibie Spółdzielni w terminie statutowym. Zawiadomienie o zmianie porządku obrad Walnego Zgromadzenia w dniu 2025 10 22 (PDF)

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 26 września 2025 r.   Rada Nadzorcza przyjęła protokół nr 11/2025 z posiedzenia w dniu 29.09.2025 r. oraz nr 12/2025 z posiedzenia w dniu 10.09.2025 r. Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę nr 30/2025 w sprawie przyjęcia Regulaminu Elektronicznego Biura Obsługi Klientów. Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę nr 31 w sprawie przyjęcia Regulaminu Internetowego Panelu Członkowskiego. Rada Nadzorcza przyjęła i omówiła przekazane przez Zarząd informacje w następujących sprawach: przygotowanie do Walnego Zgromadzenia; realizacja planu wykonania korekt finansowo-księgowych dotyczących wspólnot mieszkaniowych; przebieg inwentaryzacji majątku Spółdzielni; stan spraw sądowych i administracyjnych; przekazanie wniosków do KRS; przebieg lustracji; obecny stan zatrudnienia. W związku z upływającym z końcem października br. okresem czasowego zatrudnienia wiceprezesa ds. eksploatacyjno-technicznych p. Grzegorza Sawickiego w Zarządzie SBM „Merkury” – Rada Nadzorcza podsumowała oraz pozytywnie oceniła wyniki pracy p. Sawickiego. Członkinie Rady ustaliły przebieg przygotowania materiałów Rady na Walne Zgromadzenie. Rada zaplanowała kolejne posiedzenie na 10 października 2025 r.

Z A W I A D O M I E N I E o zwołaniu WALNEGO ZGROMADZENIA na dzień 22.10.2025 r. godz. 1700 w sali im. Stanisława Wojciechowskiego nr 403, IV piętro, ul. Jasna 1 w Warszawie w budynku Krajowej Rady Spółdzielczej. Zawiadomienie o zwołaniu Walnego Zgromadzenia (PDF)

Szanowni Mieszkańcy, Uprzejmie informujemy, że z dniem 25.09.2025 r. Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa „Merkury” rozpoczyna sezon grzewczy 2025/2026. W najbliższych dniach nastąpi uruchamianie instalacji centralnego ogrzewania w poszczególnych budynkach. Prosimy o dokładne odpowietrzenie grzejników w lokalach mieszkalnych, co usprawni proces rozruchu systemu grzewczego. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z ogrzewaniem, prosimy o kontakt z administratorem osiedla lub zgłoszenie usterki do konserwatora. Numery telefonów i adresy mailowe dla poszczególnych osiedli są dostępne na stronie internetowej www.sbm-merkury.pl w zakładce telefony alarmowe. Dziękujemy za współpracę i wyrozumiałość. Z poważaniem, Zarząd Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej „Merkury”

KOMUNIKAT KOMISJI STATUTOWEJ   Komisja ds. przygotowania projektu zmian w statucie SBM „Merkury”, powołana uchwałą nr 12 Walnego Zgromadzenia z dnia 17 czerwca 2024 r., przedkłada – zgodnie z uchwałą – opracowany projekt do konsultacji z członkami spółdzielni. Projekt jest dostępny na stronie internetowej Spółdzielni po zalogowaniu w zakładce DOKUMENTY – DOKUMENTY ORGANÓW SPÓŁDZIELNI – WALNE ZGROMADZENIE – PROJEKT ZMIAN W STATUCIE. Projekt można również otrzymać do wglądu w sekretariacie biura Spółdzielni. Głosowanie nad uchwałą w sprawie zmian statutu SBM „Merkury odbędzie się na Walnym Zgromadzeniu w dniu 22.10.2025 r. Ze względu na bardzo obszerny porządek obrad Walnego Zgromadzenia komisja ograniczyła zmiany statutu do niezbędnych. Są to: Zmiany wynikające z konieczności dostosowania statutu do aktualnych przepisów ustaw, a także poprawki precyzujące przepisy: dodanie par. 21 zawierającego podstawę prawną statutu; 12 ust. 1; 19; 40 ust. 1 pkt 8; dodanie zdania 2 do par. 44 ust. 1; dodanie ust. 12 do 45; dodanie...

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 10 września 2025 r.   Rada Nadzorcza podsumowała wyniki konkursu na stanowisko prezesa zarządu SBM „Merkury”: w terminie nadsyłania aplikacji, czyli do dnia 5 września br., wpłynęły dokumenty od 25 kandydatek i kandydatów; 7 września – po dokonaniu analizy aplikacji pod względem spełnienia kryteriów oceny kandydatek i kandydatów – Rada wybrała i zaprosiła na rozmowę rekrutacyjną 7 osób (w tym 4 kandydatki i 3 kandydatów); zaproszenie na rozmowę przyjęło 6 osób (jedna z kandydatek zrezygnowała); członkinie Rady przeprowadziły rozmowy w dniach 8 i 9 września br., każda rozmowa trwała ok. 1 godziny; 9 września w godzinach wieczornych jeden z kandydatów wycofał swoją kandydaturę. Rada wnikliwie omówiła przeprowadzone rozmowy rekrutacyjne oraz oceniła kompetencje, wykształcenie, doświadczenie i osiągnięcia zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność oraz oczekiwania płacowe kandydatek i kandydatów w odniesieniu do potrzeb i możliwości SBM „Merkury”. W wyniku przeprowadzonego konkursu Rada podjęła uchwałę nr 29/2025 w sprawie...

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 29 sierpnia 2025 r.   Rada uchyliła uchwałę nr 25/2025 r. ws. oddelegowania p. Magdaleny Hermanowskiej do pełnienia funkcji prezesa zarządu, gdyż p. Hermanowska utraciła członkostwo w Radzie, zgodnie z art. 8² ust. 2 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz par. 53 ust. 9 statutu SBM „Merkury”, który stanowi, że z chwilą nawiązania stosunku pracy ze Spółdzielnią przez członka Rady Nadzorczej ustaje jego członkostwo w Radzie Nadzorczej. Rada wniosła uwagi, a następnie przyjęła i podpisała protokół nr 10/2025 z posiedzenia w dn. 4 sierpnia br., zgodnie z zasadami reprezentacji i z uwzględnieniem okoliczności, które zostaną opisane w protokole nr 11/2025 z posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 29.08.2025 r. Rada zapoznała się z dotychczasowymi wynikami rekrutacji na stanowisko prezesa zarządu i wiceprezesa ds. finansowo-księgowych – głównego księgowego. Z uwagi na konieczność jak najszybszego wyboru kandydata na prezesa Zarządu Rada podjęła decyzję o zwołaniu posiedzenia Rady już w dniu 10 września...

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 4 sierpnia 2025 r. Rada Nadzorcza przyjęła protokół nr 9/2025 z posiedzenia w dniu 25 lipca br. Rada omówiła z Zarządem i przedstawicielkami księgowości realizację planu wykonania korekt finansowo-księgowych dotyczących wspólnot mieszkaniowych. Ustalono, że do końca sierpnia br. zostanie przeprowadzona inwentaryzacja majątku SBM „Merkury”. W związku z prowadzoną reorganizacją Spółdzielni „Merkury” Prezes Teresa Konowska przedstawiła wykonanie planu gospodarczego w zakresie wynagrodzeń. Rada przyjęła uchwałę nr 24/2025 ws. korekty planu remontów dla osiedla Polnej Róży 2/4. Prezes Teresa Konowska przekazała informacje o realizacji planu pracy Zarządu na 2025 r., lokatach bankowych, wdrażaniu zaleceń audytów RODO, IT i ochrony ppoż., informatyzacji Spółdzielni, stanie spraw sądowych i administracyjnych oraz bieżących sprawach wspólnot mieszkaniowych. Rada przyjęła od prezes Teresy Konowskiej wypowiedzenie umowy o pracę i rezygnację z funkcji prezesa zarządu SBM „Merkury” ze skutkiem na dzień 31 sierpnia br. Rada podjęła uchwałę nr 25/2025 o oddelegowaniu Magdaleny...

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ z posiedzenia w dniu 25 lipca 2025 r. Rada Nadzorcza przyjęła protokół nr 8/2025 z posiedzenia w dniu 2 czerwca br. Wiceprezes Grzegorz Sawicki omówił harmonogram realizacji planów remontów nieruchomości. Zarząd przedstawił propozycję właścicieli działek budowlanych przy ul. Moczydłowskiej, aby SBM „Merkury” – jako współwłaścicielka – uczestniczyła w kosztach budowy drogi dojazdowej do tych działek. Rada nie przyjęła propozycji. Omówiono przygotowany przez Radę projekt zmian do Regulaminu Zarządu SBM „Merkury”. Rada Nadzorcza podjęła 7 następujących uchwał: uchwała nr 17/2025 w sprawie częściowego planu remontów dla osiedla Dembego 8A; uchwała nr 18/2025 w sprawie częściowego planu remontów finansowanego z  centralnego funduszu remontowego w zakresie osiedla przy ul. Dembego 8A; uchwała nr 19/2025 w sprawie zmiany częściowego planu remontów na 2025 rok dla Al. KEN 21; uchwała nr 20/2025 w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej SBM „Merkury”; uchwała nr 21/2025 w sprawie zmiany Regulaminu użytkowania lokali i części wspólnych nieruchomości...

KOMUNIKAT RADY NADZORCZEJ Z POSIEDZENIA W DNIU 2 CZERWCA 2025 R. Rada Nadzorcza przyjęła protokół nr 7/20225 z posiedzenia w dn. 19 maja br. Rada podjęła uchwałę nr 14/2025 o przyjęciu Sprawozdania Rady Nadzorczej za 2024 r. Rada przyjęła uchwałę nr 15/2025 ws. aktualizacji Regulaminu tworzenia i gospodarowania funduszami remontowymi. Uchwałą nr 16/2025 Rada przyjęła aktualizację Regulaminu wynagradzania pracowników SBM „Merkury”. Rada przełożyła przyjęcie aktualizacji Regulaminu ankiet ze względu na konieczność wcześniejszego przetestowania modułu do przeprowadzania ankiet online. Zarząd poinformował Radę o terminie Walnego Zgromadzenia oraz przedstawił porządek obrad. Zarząd przedstawił (w formacie Excel) zaktualizowany plan działalności Spółdzielni do końca roku, z wyszczególnieniem działań odnoszących się do powstałych wspólnot. Zarząd przedstawił informację o aktualnym stanie współpracy z wyodrębnionymi wspólnotami mieszkaniowym, odbytych spotkaniach i zamierzonych działaniach. Rada omówiła prowadzone kontrole i inne prace komisji stałych. Rada z zadowoleniem przyjęła informację Zarządu o wynikach prowadzonych rekrutacji. Zatrudniono: dwoje administratorów (od czerwca i...