Konkurs na stanowisko Głównej księgowej/Głównego ksiegowego

Zarząd Spółdzielni Budowlano – Mieszkaniowej „MERKURY”

ogłasza konkurs na stanowisko

Głównego księgowego

1. Wymagania:

–         min. 3 – letnie doświadczenie na stanowisku Głównej Księgowej/Głównego Księgowego lub Zastępcy Głównego Księgowego

–         znajomość zagadnień księgowych związanych z funkcjonowaniem spółdzielni mieszkaniowych

–         wykształcenie wyższe ekonomiczne

–         dobra znajomość obsługi komputera w zakresie programu ZSI Papirus, Płatnik, MS Office

–         doskonała znajomość przepisów z zakresu rachunkowości i finansów

–         praktyczna i teoretyczna wiedza z zakresu rozliczania podatków

–         znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,

–         komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa,

–         umiejętność współpracy z zespołami ludzkimi

 

2. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego

–        prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,

–        nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,

–        sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów,

–        opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata,

–        bieżące analizowanie wykonania planu,

–        dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

–        dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

–        nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,

–        prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,

–        sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,

–        nadzór nad wystawianiem faktur VAT,

–        nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,

–        współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustrator, audytorzy i inne),

–        przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,

–        współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,

–        prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur wewnątrz działu księgowości,

–        bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w Spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,

–        opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem,

–        wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.

3. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

–        CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

–        kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe

–        kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,

–        oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo  umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe,

–        oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w  sekretariacie Spółdzielni w terminie do  10 lutego 2025 r. do godz. 18.00

Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami.

Niniejsze ogłoszenie zostało opublikowane również w portalu pracuj.pl