Aktualności

Walne Zgromadzenie 2020 - stan epidemii

Informacja dot. rozliczenia mediów za I półrocze 2020 r. oraz uchwał właścicieli w sprawie planów (gosp. i remontów) na rok 2021

Zarząd SBM „Merkury” w związku z ogłoszonym stanem epidemii na obszarze kraju RP zawiesza dokonanie rozliczenia mediów za I półroczne 2020 r., w nieruchomościach zarządzanych przez SBM „Merkury”.

Rozliczenie mediów  dokonane  na dzień 31.12.2020 r.  obejmować będzie dwa półrocza tj. okres od dnia 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.

Równocześnie zostaje wstrzymana (do odwołania) procedura zbierania podpisów pod uchwałami właścicieli w zakresie planu gospodarczego i planu remontów na rok 2021.

Komunikat Zarządu SBM „MERKURY” w sprawie terminu zwołania Walnego Zgromadzenia

W związku z Ustawą  z dnia 31 marca 2020 r.  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem COVID-19  termin zwołania Walnego Zgromadzenia Spółdzielni ulega przedłużeniu o 6 tygodni od dnia odwołania  stanu zagrożenia epidemicznego (art. 90 ustawy COVID).

Wg  aktualnego rozporządzenia  Ministerstwa Finansów  w sprawie  terminów zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2019, terminem zwołania Walnego Zgromadzenia może być trzecia dekada miesiąca września br.

Z  życzeniami  zdrowia

Zarząd SBM „Merkury”

Informacja Zarządu SBM Merkury w sprawie zabezpieczenia i utrzymania nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię w okresie obowiązywania przepisów Ustawy o przeciwdziałaniu zakażeniom wywołanym wirusem SARS-COV-2019

Celem zabezpieczenia warunków funkcjonowania urządzeń stanowiących wyposażenie budynków przypominamy o istnieniu telefonów zgłoszeniowych uwidocznionych na stronie internetowej Spółdzielni oraz w gablotach na poszczególnych klatkach schodowych. Są to fachowcy z zakresu:

- konserwacji hydrauliczno budowlanej,

- konserwacji elektrycznej,

- konserwacji domofonów,

- konserwacji bram garażowych,

- konserwacji wind.

W sytuacjach awaryjnych pomocni będą również pracownicy ochrony oraz administratorzy budynków (dostępni telefonicznie).

Przypominamy, że awarie i problemy z funkcjonowaniem osiedli mogą być również  zgłaszane mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Spółdzielni.

Przedsięwzięcia remontowe są realizowane zgodnie z rozstrzygniętymi wcześniej przetargami. Odwołane są natomiast zaplanowane wcześniej Zebrania Członków – nowe terminy ustalone będą w miarę ustępowania pandemii.

Nieprzerwanie pracują służby biura Spółdzielni, uprasza się jednak o ograniczenie kontaktów bezpośrednich na rzecz komunikacji telefonicznej i mailowej. Numery telefonów oraz adresy mailowe znajdą Państwo w zakładce Kontakt.

Najnowsze informacje w sprawie przekształcenia wieczystego użytkowania

Przekształcenia - co powinieneś wiedzieć?

Od 1 stycznia 2019 r. prawo użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe zostało przekształcone w prawo własności tych gruntów*. Mieszkańcy, bez konieczności składania jakichkolwiek wniosków otrzymują zaświadczenia potwierdzające przekształcenie prawa użytkowania w prawo własności. W dokumencie jest informacja o wysokości opłaty przekształceniowej.

Warszawa ma największą ilość użytkowników wieczystych gruntów zabudowanych budynkami mieszkalnymi ze wszystkich miast w Polsce – ponad 447 tysięcy. W stolicy wydano już zaświadczenia odnośnie 43% nieruchomości, których prawo użytkowania wieczystego uległo przekształceniu w prawo własności na mocy ustawy.

Pod tym adresem istnieje możliwość sprawdzenia czy Państwa nieruchomość została przekształcona.

Aktualnie przekształcone zostały następujące nieruchomości zarządzane przez SBM Merkury:

- Dembego 3 i 3A/ Zaruby 6 i 6A,

- Gościeradowska 13,

- KEN 21,

- Piotra Skargi 11,

- Polnej Róży 2/4,

- Wrzeciono 47B.

Właściciele lokali (prawo odrębnej własności) w tych nieruchomościach mogą składać w Urzędzie Dzielnicy wniosek o naliczenie opłaty jednorazowej i udzielenie bonifikaty. Druk wniosku o bonifikatę można pobrać tutaj: Dzielnica Ursynów, Dzielnica Targówek.

W stosunku do spółdzielczych własnościowych praw do lokali  mieszkalnych takie wnioski w imieniu posiadaczy tych praw złoży Spółdzielnia.

Nieruchomość przy ul. Polnej Róży 1 zostanie przekształcona po wydzieleniu działki pod ciąg komunikacyjny w północnej części działki (oznaczony jako ul. Na Przyzbie). Postępowanie w zakresie wydzielenia tej działki jest w  toku.

Jeżeli otrzymałeś już zaświadczenie potwierdzające przekształcenie nieruchomości:

■ zgłoś zamiar wniesienia opłaty jednorazowej wraz z bonifikatą w Urzędzie Dzielnicy lub Zarządzie Mienia Skarbu Państwa (ePUAP, poczta)
■ po otrzymaniu informacji o wysokości należności, wnieś opłatę, dostaniesz dokument potwierdzający spłatę należności
■ złóż wniosek w sądzie wieczystoksięgowym o wykreślenie roszczenia o opłatę wpisanego w księdze wieczystej
■ jeżeli wcześniej wniosłeś opłatę roczną za użytkowanie wieczyste w 2019 r. nadpłata zostanie zwrócona (na wskazane konto lub w kasie Urzędu Dzielnicy)

Jeżeli nie otrzymałeś zaświadczenia:
■ a Twój adres jest już na liście przekształconych nieruchomości:
- nie musisz płacić za użytkowanie wieczyste za 2020 rok
- poczekaj na zaświadczenie - są wydawane sukcesywnie, bez potrzeby składania wniosku
- nie masz powodu do obaw, zachowujesz prawo do bonifikaty, bez względu na datę otrzymania dokumentu
- jeżeli otrzymasz zaświadczenie po 30 listopada 2019 r. masz 2 miesiące na zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą (licząc od dnia otrzymania dokumentu). Następnie otrzymasz decyzję o wysokości opłaty jednorazowej z bonifikatą. Od tego momentu masz maksymalnie 2 miesiące na jej zapłatę. Dzięki temu zachowasz prawo do bonifikaty naliczonej od opłaty jednorazowej obowiązującej w 2019 r.
■ a Twojego adresu nie ma jeszcze na liście:
- sprawdź ponownie za kilka dni, lista jest aktualizowana

* Ustawa z 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2019 r. poz. 916 ze zm.)

 

Zgłaszanie awarii i problemów dotyczących osiedli zarządzanych przez Spółdzielnię

SBM Merkury informuje, że została uruchomiona możliwość zgłaszania awarii i problemów dotyczących osiedli zarządzanych przez Spółdzielnię za pośrednictwem dedykowanego numeru telefonu

579 07 20 21.

Zgłoszeń można dokonywać również za pomocą formularza dostępnego na stronie interentowej Spółdzielni, dostępnego pod adresem: http://www.sbm-merkury.pl/kontakt/zgloszenia

Zarządzanie nieruchomościami

SBM Merkury oferuje usługi z zakresu kompleksowego zarządzania nieruchomościami wspólnot i spółdzielni mieskzaniowych przy wykorzystaniu personelu SBM Merkury i firm wpółpracjących.
Szczegółowe informacje mozna uzysklać pod nr telefonu 22 641 09 01 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacja w sprawie modułu E-usługi

Informujemy, że SBM Merkury wdrożyła moduł E-usługi umożliwiający podgląd stanu konta opłat eksploatacyjnych oraz dokumentów organów Spółdzielni publikowanych na stronie internetowej (dla członków SBM Merkury).
W związku z powyższym w biurze Spółdzielni przy Al. KEN 24 w Warszawie (Dział Członkowski, pokój nr 6) można odebrać login i hasło do ww. systemu.
Loginy i hasła będą wydawane wyłącznie właścicielom lokali po weryfikacji danych osobowych z dokumentem tożsamości.