SBM Merkury informuje, że zgodnie z Postanowieniem nr 1/2021 Zarządu SBM „Merkury” z dnia 03.02.2021 r. określa się sposób dostarczenia zawiadomień o rozliczeniach mediów za rok 2020 w sposób następujący:
1. Dla właścicieli lokali, którzy wskazali adres do doręczeń adres lokalu w zasobach zarządzanych przez SBM „Merkury”:
a/ w przypadku nadpłaty w rozliczeniu - skrzynka pocztowa,
b/ w przypadku niedopłaty w rozliczeniu do 100 zł - skrzynka pocztowa,
c/ w przypadku niedopłaty w rozliczeniu pow. 100 zł - list polecony.
2. Dla właścicieli lokali, którzy wskazali inny adres korespondencyjny – list polecony (niedopłaty pow. 100 zł) i list zwykły (nadpłaty i niedopłaty do 100 zł),
3. Dla właścicieli lokali, którzy do doręczeń wskazali adres e- mail –e-mali.
4. Doręczenie zawiadomień, o których mowa powyższej w sposób określony powyższej jest skuteczne i ma skutek prawny.
Szanowni Państwo.
Poniżej zamieszczone są informacje nt. wyników głosowań w sprawie uchwał dotyczących planu remontów w roku 2021:
Celem zabezpieczenia warunków funkcjonowania urządzeń stanowiących wyposażenie budynków przypominamy o istnieniu telefonów zgłoszeniowych uwidocznionych na stronie internetowej Spółdzielni oraz w gablotach na poszczególnych klatkach schodowych. Są to fachowcy z zakresu:
- konserwacji hydrauliczno budowlanej,
- konserwacji elektrycznej,
- konserwacji domofonów,
- konserwacji bram garażowych,
- konserwacji wind.
W sytuacjach awaryjnych pomocni będą również pracownicy ochrony oraz administratorzy budynków (dostępni telefonicznie).
Przypominamy, że awarie i problemy z funkcjonowaniem osiedli mogą być również zgłaszane mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Spółdzielni.
Przedsięwzięcia remontowe są realizowane zgodnie z rozstrzygniętymi wcześniej przetargami. Odwołane są natomiast zaplanowane wcześniej Zebrania Członków – nowe terminy ustalone będą w miarę ustępowania pandemii.
Nieprzerwanie pracują służby biura Spółdzielni, uprasza się jednak o ograniczenie kontaktów bezpośrednich na rzecz komunikacji telefonicznej i mailowej. Numery telefonów oraz adresy mailowe znajdą Państwo w zakładce Kontakt.
Przekształcenia - co powinieneś wiedzieć?
Od 1 stycznia 2019 r. prawo użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe zostało przekształcone w prawo własności tych gruntów*. Mieszkańcy, bez konieczności składania jakichkolwiek wniosków otrzymują zaświadczenia potwierdzające przekształcenie prawa użytkowania w prawo własności. W dokumencie jest informacja o wysokości opłaty przekształceniowej.
Warszawa ma największą ilość użytkowników wieczystych gruntów zabudowanych budynkami mieszkalnymi ze wszystkich miast w Polsce – ponad 447 tysięcy. W stolicy wydano już zaświadczenia odnośnie 43% nieruchomości, których prawo użytkowania wieczystego uległo przekształceniu w prawo własności na mocy ustawy.
Pod tym adresem istnieje możliwość sprawdzenia czy Państwa nieruchomość została przekształcona.
Aktualnie przekształcone zostały następujące nieruchomości zarządzane przez SBM Merkury:
- Dembego 3 i 3A/ Zaruby 6 i 6A,
- Gościeradowska 13,
- KEN 21,
- Piotra Skargi 11,
- Polnej Róży 2/4,
- Wrzeciono 47B.
Właściciele lokali (prawo odrębnej własności) w tych nieruchomościach mogą składać w Urzędzie Dzielnicy wniosek o naliczenie opłaty jednorazowej i udzielenie bonifikaty. Druk wniosku o bonifikatę można pobrać tutaj: Dzielnica Ursynów, Dzielnica Targówek.
W stosunku do spółdzielczych własnościowych praw do lokali mieszkalnych takie wnioski w imieniu posiadaczy tych praw złoży Spółdzielnia.
Nieruchomość przy ul. Polnej Róży 1 zostanie przekształcona po wydzieleniu działki pod ciąg komunikacyjny w północnej części działki (oznaczony jako ul. Na Przyzbie). Postępowanie w zakresie wydzielenia tej działki jest w toku.
Jeżeli otrzymałeś już zaświadczenie potwierdzające przekształcenie nieruchomości:
■ zgłoś zamiar wniesienia opłaty jednorazowej wraz z bonifikatą w Urzędzie Dzielnicy lub Zarządzie Mienia Skarbu Państwa (ePUAP, poczta)
■ po otrzymaniu informacji o wysokości należności, wnieś opłatę, dostaniesz dokument potwierdzający spłatę należności
■ złóż wniosek w sądzie wieczystoksięgowym o wykreślenie roszczenia o opłatę wpisanego w księdze wieczystej
■ jeżeli wcześniej wniosłeś opłatę roczną za użytkowanie wieczyste w 2019 r. nadpłata zostanie zwrócona (na wskazane konto lub w kasie Urzędu Dzielnicy)
Jeżeli nie otrzymałeś zaświadczenia:
■ a Twój adres jest już na liście przekształconych nieruchomości:
- nie musisz płacić za użytkowanie wieczyste za 2020 rok
- poczekaj na zaświadczenie - są wydawane sukcesywnie, bez potrzeby składania wniosku
- nie masz powodu do obaw, zachowujesz prawo do bonifikaty, bez względu na datę otrzymania dokumentu
- jeżeli otrzymasz zaświadczenie po 30 listopada 2019 r. masz 2 miesiące na zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą (licząc od dnia otrzymania dokumentu). Następnie otrzymasz decyzję o wysokości opłaty jednorazowej z bonifikatą. Od tego momentu masz maksymalnie 2 miesiące na jej zapłatę. Dzięki temu zachowasz prawo do bonifikaty naliczonej od opłaty jednorazowej obowiązującej w 2019 r.
■ a Twojego adresu nie ma jeszcze na liście:
- sprawdź ponownie za kilka dni, lista jest aktualizowana
* Ustawa z 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2019 r. poz. 916 ze zm.)