Konkurs na stanowisko: Specjalista ds. technicznych - Administrator budynków
Zarząd Spółdzielni Budowlano – Mieszkaniowej „MERKURY”
ogłasza konkurs na stanowisko
Specjalista ds. technicznych - Administrator budynków
Zakres zadań:
- nadzór nad właściwym stanem technicznym budynków i ich otoczenia,
- nadzór nad drobnymi pracami remontowymi,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania firm zewnętrznych oraz innych służb obsługujących budynki,
- prowadzenie dokumentacji, ewidencji i korespondencji dotyczącej lokali mieszkalnych i użytkowych.
Wymagania na stanowisko Głównego specjalisty – Inspektora nadzoru:
- mile widziane wykształcenie techniczne lub ekonomiczne,
- praktyczna znajomość problematyki zarządzania zasobami mieszkaniowymi,
- obsługa programów Word i Excel,
- komunikatywność oraz umiejętność dobrej organizacji pracy.
Wymagane dokumenty:
CV wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w procesie rekrutacji. Do CV prosimy dołączyć oczekiwania finansowe.
W kolejnym etapie rekrutacji będą wymagane dokumenty potwierdzające staż pracy oraz posiadane kwalifikacje.
Aplikację należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na adres siedziby Spółdzielni (Al. KEN 24, 02-797 Warszawa).
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami.
Informacja nt. stanu prawnego zarządzanych nieruchomości
Zasady segregacji odpadów - odzież i tekstylia
Szanowni Państwo.
Od 1 stycznia 2025 r. weszły w życie przepisy dotyczące segregacji odzieży oraz tekstyliów. Prosimy pamiętać, aby nie wrzucać takich rzeczy do pojemników na odpady zmieszane.
- używaną odzież (kurtki, płaszcze, marynarki, koszule, koszulki, bluzki, swetry, spodnie, spódnice, sukienki, bluzy, tekstylne okrycia głowy),
- używane tekstylia (szmaty, firany, zasłony, koce, narzuty, pledy, prześcieradła)
należy obecnie dostarczyć do PSZOK.
Na terenie Warszawy działają cztery PSZOK-i:
- przy ul. Zawodzie 1 - Wilanów, poniedziałek – piątek: 11.00 - 19.00, soboty: 9.00 - 17.00
- przy ul. Płytowej 1 - Białołęka, poniedziałek – piątek: 11.00 - 19.00, soboty: 9.00 - 17.00
- przy ul. Tatarskiej 2/4 - Wola, poniedziałek – piątek: 11.00 - 19.00, soboty: 9.00 - 17.00
- przy ul. Kampinoskiej 1 - Bielany, poniedziałek – piątek: 11.00 - 19.00, soboty: 9.00 - 17.00
Więcej informacji:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska - #SegregujeMYtekstylia
Zasady segregacji odpadów w Warszawie - ubrania
Informacja w sprawie obniżenia stawki podatku dla garaży znajdujących się w budynkach mieszkalnych
Warszawa, dnia 20.12.2024 r.
Szanowni Mieszkańcy nieruchomości zarządzanych przez SBM „Merkury”
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa „Merkury” zawiadamia, że w związku z obniżeniem stawki podatku dla garaży znajdujących się w budynkach mieszkalnych nie ma konieczności składania formularza IN-1, dodatkowych dokumentów ani pism. Urząd samodzielnie dokona zmian na podstawie posiadanych danych. Nowe stawki podatkowe zostaną naliczone automatycznie i uwzględnione w decyzjach, które będą wydawane od 2 stycznia 2025 roku.
Dodatkowe informacje znajdziecie Państwo na stronie https://warszawa19115.pl/-/zmiana-stawki-podatku-za-garaz-w-budynkach-mieszkalnych
Zgodnie z decyzją Ministra Finansów z dnia 25 lipca 2024 r. maksymalna stawka podatku od nieruchomości dla lokali mieszkalnych i garaży niezajętych na działalność gospodarczą wyniesie 1,19 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej
(w myśl niezmienionych przepisów stawka wynosiłaby 11,48 zł m2). Faktyczne stawki podatku od nieruchomości na dany rok ustalają rady gmin w formie uchwały, ale stawki te nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek określonych przez Ministra Finansów.
Zarząd SBM Merkury
Informacja z posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 9.12.2024 r.
- Odbyło się spotkanie z p. Moniką Kacprzyk, inspektorem danych osobowych –uzgodniono outsourcing tych usług.
- Zarząd przedstawił aktualny stan systemów informatycznych Spółdzielni, informując
o outsourcingu tych usług od dnia 10.12.2024 r.
- Przedstawiono informację o kontrolach prowadzonych przez komisje stałe Rady Nadzorczej, w tym aktualny plan kontroli.
- Wiceprzewodnicząca RN zaprezentowała i poddała pod dyskusję schemat obiegu dokumentów RN.
- Podsumowano stan prac Zarządu nad statusem członkowskim osób zamieszkałych w 4 nieruchomościach, gdzie wyodrębniona została własność wszystkich lokali. Zarząd podał terminy spotkań z mieszkańcami tych nieruchomości.
- Zarząd przedstawił stan prac nad organizacją Walnego Zgromadzenia na początku 2025 r.
- Zarząd przełożył informację nt. planu remontów oraz przedstawienie stanu prac na następne posiedzenie RN.
- Pani R. Zwolak przedstawiła plan gospodarczy na rok 2025. W wyniku dyskusji i po uwzględnieniu aktualnej kondycji finansowej Spółdzielni, RN zaproponowała przedstawienie przez Zarząd dodatkowych dwóch alternatywnych wersji planu na przyszły rok.
- Zarząd przedstawił aktualny status spraw sądowych i innych postępowań, w których Spółdzielnia jest stroną.
- Podpisano protokół posiedzenia RN nr 11.
Szczegółowy przebieg posiedzenia Rady Nadzorczej zostanie przedstawiony w protokole nr 13.
Zawiadomienie o Walnym Zgromadzeniu Członków SBM "Merkury" w dniu 30.01.2025 r. wraz z roszerzeniem porządku obrad
Opinia prawna w sprawie członkostwa po wyodrębnieniu ostatniego lokalu w nieruchomości spółdzielczej
Informacja nt. rozstrzygnięcia konkursu na Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych
Informujemy, że w wyniku ogłoszonego przez Radę Nadzorczą konkursu na Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych na stanowisko to wybrana została Pani Teresa Konowska, posiadająca wieloletnie doświadczenie w pracy w zarządach spółdzielni mieszkaniowych. Swoje obowiązki objęła z dniem 1 listopada 2024 r.
Jednocześnie Rada Nadzorcza pragnie podziękować Panu Andrzejowi Rogalskiemu za dotychczasową pracę na tym stanowisku oraz pozostajemy w przekonaniu, że do końca 2024 r. sprawnie i w sposób profesjonalny wprowadzi Panią Teresę Konowską w przypisany jej zakres obowiązków.
Informacja nt. Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 21.10.2024 r.
Informacja z posiedzenia Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniu 28.10.2024 r. zwołanego w trybie pilnym
- Ustalono, że Zarząd, w oddzielnym komunikacie, przedstawi stanowisko w sprawie Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 21.10.2024 r. oraz indywidualnie poinformuje osoby z nieruchomości, gdzie wyodrębniona została własność wszystkich lokali, o ich statusie członkowskim.
- Ustalono wstępny termin zwołania kolejnego Walnego Zgromadzenia na styczeń 2025 r.
- Zarząd przedstawił stanowisko w sprawie kworum przy podejmowaniu uchwał przez Radę Nadzorczą, z którego wynika, że w obecnym czteroosobowym składzie nie może ona podejmować prawomocnych uchwał. Uzupełnienie składu Rady Nadzorczej znajdzie się w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia.
- Omówiono wnioski dotyczące nieuprawnionego wykorzystania przez członka Rady Nadzorczej adresu e-mail oraz adresu domowego przy rozpowszechnianiu informacjo
- Ustalono terminy dyżurów członków Rady Nadzorczej na listopad i grudzień 2024 r. oraz termin kolejnego posiedzenia Rady Nadzorczej na 18.11.2024 r.
Informacja z posiedzeń Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniach 7.10.2024 r. oraz 14.10.2024 r. (kontynuacja)
Informacja z posiedzeń Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniach 7.10.2024 r. oraz 14.10.2024 r. (kontynuacja)
- Przedstawiony został plan działań Rady Nadzorczej oraz jej komisji stałych do końca kadencji 2022-2025 wraz z harmonogramem realizacji tych działań.
- Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę w sprawie lokowania posiadanych przez SBM „Merkury” środków pieniężnych w instrumenty finansowe niegwarantujące zwrotu wniesionego kapitału. Uchwała służy ochronie kapitału Spółdzielni.
- Rada Nadzorcza przyjęła uchwałę w sprawie wyboru Wiceprezesa Zarządu SBM „Merkury” ds. organizacyjno-eksploatacyjnych.
- Zarząd poinformował o otrzymanym pozwie dotyczącego uchwał nr 5/2024, 6/2024
i 7/2024 Walnego Zgromadzenia SBM „Merkury” z dnia 17.06.2024 r. w sprawie odwołania członków Rady Nadzorczej.
- Omówiono przygotowania do Walnego Zgromadzenia SBM „Merkury” w dniu 21.10.2024 r., w tym w kontekście prezentacji Rady Nadzorczej dotyczącej kierunku zmian organizacyjnych w Spółdzielni.
- Pani Magdalena Hermanowska poinformowała, że w dniu 8.10.2024 r. Pan Wojciech Grabowski złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej.
Przed posiedzeniem Rady Nadzorczej odbyły się spotkania obu komisji stałych Rady Nadzorczej, podczas których zatwierdzono harmonogramy realizacji ich działań.
Informacja dotycząca rozliczenia kosztów oraz transakcji sprzedaży inwestycji Sikorskiego
Szanowni Państwo.
W związku z wnioskami Członków, do protokołu i uchwał z Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dniu 17.06.2024 r. została dołączona informacja dotycząca rozliczenia kosztów oraz transakcji sprzedaży inwestycji Sikorskiego, która była prezentowana podczas Walnego Zgromadzenia.
Informacja ta jest dostępna po zalogowaniu w zakładce Dokumenty - Organy Spółdzielni
Cc
skrót :do
Detected language : English
Informacja z posiedzenia Rady Nadzorczej SBM „Merkury” w dniu 16/09/2024 r.
- P. Wojciech Grabowski poinformował, że w dniu 12/09/2024 r. p. Krzysztof Sobiech złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej.
- Rada Nadzorcza odwołała p. Wojciecha Grabowskiego z funkcji Przewodniczącego. Zgodnie z par. 7 Regulaminu działania Rady Nadzorczej, jego obowiązki przejęła Wiceprzewodnicząca Magdalena Hermanowska.
- Rekrutacja na stanowisko Wiceprezesa ds. organizacyjno-eksploatacyjnych. Wpłynęło 30 aplikacji, 5 kandydatów wybrano do kolejnego etapu rekrutacji – spotkań indywidualnych.
- Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o powołaniu p. Andrzeja Rogalskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. organizacyjno-eksploatacyjnych na czas określony od 1/10/2024 r. do 31/12/2024 r.
- Zarząd oraz Główna Księgowa przedstawili informację o wykonaniu planu i wynikach finansowych za I półrocze 2024 r.
- Zarząd poinformował o otrzymanym pozwie o stwierdzenie nieważności uchwały nr 3/2024 Walnego Zgromadzenia z dnia 17/06/2024 r. w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023.
- Rada Nadzorcza podjęła decyzję o wystąpieniu do Zarządu z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w celu uzupełnienia składu Rady Nadzorczej oraz zmiany uchwały nr 3/2024 Walnego Zgromadzenia z dnia 17/06/2024 r. w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za rok 2023.
Szczegółowe informacje zostaną zamieszczone w protokole posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 16/09/2024 r.
Przed posiedzeniem Rady Nadzorczej odbyły się spotkania obu komisji stałych Rady Nadzorczej, gdzie zatwierdzono ich plany. Komisje są integralną częścią Rady Nadzorczej, dlatego wyniki ich prac będą komunikowane Spółdzielcom.
Dyżury Rady Nadzorczej
Informujemy o możliwości kontaktu z członkami Rady Nadzorczej SBM Merkury w trakcie pełnionych dyżurów.
Szczegółowe informacje nt dyżurów Rady Nadzorczej są dostępne w zakładce O spółdzielni/Rada Nadzorcza
Piotra Skargi 11 parking naziemny - Stanowisko Urzędu m.st. Warszawy w sprawie przekształcenia wieczystego użytkowania gruntu
Stanowisko Dzielnicy Ursynów w sprawie wypłaty odszkodowania za działkę stanowiącą część ul. Na Przyzbie
Zarządzanie nieruchomościami
SBM Merkury oferuje usługi z zakresu kompleksowego zarządzania nieruchomościami wspólnot i spółdzielni mieskzaniowych przy wykorzystaniu personelu SBM Merkury i firm wpółpracjących.Szczegółowe informacje mozna uzysklać pod nr telefonu 22 641 09 01 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informacja w sprawie modułu E-usługi
Informujemy, że SBM Merkury wdrożyła moduł E-usługi umożliwiający podgląd stanu konta opłat eksploatacyjnych oraz dokumentów organów Spółdzielni publikowanych na stronie internetowej (dla członków SBM Merkury).W związku z powyższym w biurze Spółdzielni przy Al. KEN 24 w Warszawie (Dział Członkowski, pokój nr 6) można odebrać login i hasło do ww. systemu.Loginy i hasła będą wydawane wyłącznie właścicielom lokali po weryfikacji danych osobowych z dokumentem tożsamości.